Östgötatrafiken

UTBUD
Vi erbjuder digtala biljetter med en bindningstid på 365 dagar från startdatum.

VAD ÄR EN DIGITAL BILJETT?
Det innebär att biljetten inte levereras förladdat på ett reskort utan istället levereras till ditt telefonnummer.

STARTDATUM
Biljetten börjar gälla från det datum då du aktiverar den i Östgötatrafikens app

DISTRIBUTION
Digitala biljetter skickas till det telefonnummer du har angivit vid köptillfället. Detta sker inom 48 timmar efter beställningstillfället.

FÖRLORAD BILJETT
För att omfattas av Östgötatrafikens förlustgaranti behöver du ha kopplat din biljett till "Mitt konto" - ditt personliga konto hos Östgötatrafiken.

ÅNGERRÄTT
Du har full ångerrätt inom 24 timmar från ditt köp. Kontakta vår kundtjänst och meddela att du vill häva dit köp. Beställningar som inte har makulerats inom 24 timmar kan inte hävas.

KOPPLA BILJETT TILL MITT KONTO
Du kan koppla biljetten till ditt personliga konto hos Östgötatrafiken och därmed också ta del av deras förlustgaranti. 
Registrera telefonnummer i Östgötatrafikens app, logga in på Mitt konto och koppla biljetten till ditt Mitt konto.

Om du byter telefon så behöver du registrera ditt telefonnummer i din nya telefon, logga in på ditt Mitt konto och biljetten flyttas automatiskt över till din nya telefon. Tänk på att det är ett begränsat antal flyttar per månad som godkänns. 

BETALNING
Du får en faktura från Walley en gång per månad och betalar då din fasta månadskostnad.